El C.A. Talaia va participar el passat mes de Maig en la 3a Jornada de Centres Residencials d’Atenció a la Infància i l’Adolescència de Catalunya, organitzada per la FDAIA, que va tenir lloc el passat 10 de maig. La jornada amb el títol “Qui cuida el cuidador? La cura de l'educador/a davant del treball educatiu" va estar dedicada a l’esforç dels professionals de l’Educació Social per preservar-se del continu desgast professional i emocional al que per la seva feina es veu obligat.
En la jornada es va parlar àmpliament de la necessitat de la cura al cuidador, que en gran part ha de començar sabent posar en joc habilitats d’autocura i maneig de l’estrès, com a pas indispensable per a poder exercir una bona cura als demés.
El C.A. Talaia va ser seleccionat per presentar, de mà de Sònia Badia i de l’Aram Holgado, el curtmetratge que any rere any, van realitzant els professionals del centre, des dels educadors i l'equip tècnic, passant pel personal administratiu i de feines de casa i fins al personal de seguretat. Amb el títol “El ridícul com a catarsi" l'activitat es presenta com un vehicle per prevenir el burn-out, basat en el humor i fent èmfasi en potenciar les relacions personals d’una manera integral entre tots els professionals del centre.
Aquesta activitat que neix sense cap objectiu ni encàrrec, es converteix en una magnífica eina amb la que s’assoleixen diverses fites com la cohesió de grup, donar una altre visió de nosaltres, i sobretot riure de nosaltres amb nosaltres i amb les noies que estan al centre. Es va considerar important també que al ser una activitat voluntària, tant en participació com en implicació, l’experiència sempre està a la mida de les necessitats tant de grup com individuals.
Us deixem una mostra dels diferents curtmentratges musicals que s'han anat fent des de 2009
Ridícul com a catarsi from Talaia on Vimeo.
ARAM HOLGADO
SONIA BADIA
EDUCADORS DEL C.A.TALAIA
"El Ridícul com a Catarsi · Cuidant el cuidador" es troba sota una Llicència Creative Commons Atribución Compartir Igual 3.0 Unported
No hay comentarios:
Publicar un comentario